§ 1POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Serwis osadatatraart.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
 - Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Serwisosadatatraart.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
 - Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Serwisu osadatatraart.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
 - W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy: 
- Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
 - Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),
 - Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r. (U. 2016 poz. 1823),
 - Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
 
 
§ 2DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
- FORMULARZREZERWACJI (KOSZYK) – formularz dostępny na stronie internetowej osadatatraart.pl umożliwiający dokonanierezerwacji pobytu wraz z dodatkowymi usługami świadczonymi przez Usługodawcę.
 - KLIENT – Usługobiorca, który zamierza dokonać lub dokonał rezerwacji w Serwisie.
 - KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
 - NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących usług dostępnych w Serwisie.
 - REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu.
 - SERWIS – Serwis internetowy Usługodawcy działający pod adresem osadatatraart.pl.
 - USŁUGODAWCA –Anna Kozera wykonująca działalność gospodarczą pod firmą TATRA ART Anna Kozerawpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul.Krzeptówki 104, 34-500 Zakopane, NIP:6572380024, REGON:364131639, adres poczty elektronicznej (e-mail): tatraart@gmail.com, numer telefonu: +48 608 208 348.
 - USŁUGAELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.
 - USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
 
§ 3INFORMACJE DOTYCZĄCE REZERWACJI
- Serwis osadatatraart.pl umożliwia dokonanie rezerwacji pobytu w domkach letniskowych lub mieszkaniach oraz usług towarzyszących,za pośrednictwem sieci Internet. Domki oraz mieszkania stanowią własność Usługodawcy.
 - Informacje znajdujące się na stronach internetowych Serwisu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient,dokonując rezerwacji, składa ofertę najmu określonego domku lub mieszkania na warunkach podanych w jego opisie.
 - Cena uwidoczniona na stronie internetowej Serwisu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
 - Cena uwidoczniona na stronie Serwisu jest wiążąca w chwili dokonania przez Klienta rezerwacji. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Serwisie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych domków lub pokoi po dokonaniu przez Klienta rezerwacji.
 - Rezerwacji można składać: 
- poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Rezerwacji (Serwis osadatatraart.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
 - za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: tatraart@gmail.com,
 - telefonicznie pod numerem telefonu:608 208 348.
 
 - Warunkiem dokonania rezerwacji w Serwisie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie dokonywania rezerwacji.
 
§ 4DOKONANIE REZERWACJI
- Do dokonania rezerwacji, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klientazamówienia udostępnionymi przez Usługodawcę sposobami, zgodnie z § 3 pkt 5 oraz 6.
 - Po złożeniu zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
 - Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji powoduje związanie Klienta jego rezerwacją. Potwierdzenie otrzymania oraz przyjęcie rezerwacji następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
 - Potwierdzenie rezerwacjizawiera: 
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów rezerwacji,
 - niniejszy Regulamin.
 
 - Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 zostaje zawarta umowa najmu między Klientem, a Sprzedawcą.
 
§ 5SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Usługodawca udostępnia następujące sposoby płatności za rezerwacje: 
- płatność za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności (PayPal, Przelewy24.pl),
 - płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Usługodawcy:………………………………….. (Bank …………………. S.A.),w tytule przelewu należy wpisać “Rezerwacja nr……..”.
 - płatność gotówką lub kartą płatniczą po przybyciu do zarezerwowanego miejsca.
 
 - W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem usługi. Elektroniczne serwisy płatności umożliwiają dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
 - W przypadku płatności określonej w ppkt 1.2, Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty w terminie ………….. dni roboczych od dnia dokonania rezerwacji, chyba że strony ustaliły inaczej.
 
§ 6PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Z zastrzeżeniem pkt 3 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
 - W razie odstąpienia od umowy, jest ona uważana za niezawartą.
 - Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadku umowy: 
- w której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
 - o świadczenie usług hotelarskich, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
 
 - Prawo odstąpienia od umowy przysługuje zarówno Usługodawcy, jak i Klientowi (Konsumentowi), w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
 
§ 7RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak: 
- dokonywanie rezerwacji,
 
 - Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Serwisie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
 - Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Serwisu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.
 
§ 8WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 7 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
 - Okres na jaki umowa zostaje zawarta: 
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu dokonania rezerwacji w Serwisie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą dokonania rezerwacji albo zaprzestania jej składania przez Usługobiorcę.
 - umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
 
 - Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: 
- komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
 - dostęp do poczty elektronicznej,
 - przeglądarka internetowa,
 - włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
 
 - Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
 - Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
 - Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
 
§ 9REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: tatraart@gmail.com.
 - W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
 - Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od zgłoszenia.
 - Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
 
§ 10WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej: 
- Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (Newsletter).
 - Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro.tatraart@gmail.com.
 - Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
 - Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
 
 - Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
 
§ 11WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem osadatatraart.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem elementów wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia praw autorskich lub dozwolonego użytku)są własnością Anny Kozera wykonującej działalność gospodarczą pod firmą TATRA ART Anna Kozera, ul. Krzeptówki 104, 34-500 Zakopane, NIP: 6572380024, REGON: 364131639. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony osadatatraart.pl, bez zgody Usługodawcy.
 - Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony osadatatraart.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
 
§ 12POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Serwis zawierane są zgodnie z prawem polskim.
 - W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
 - Wszelkie spory wynikłe z umów między Serwisem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
 - Sądowe rozstrzyganie sporów: 
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
 - Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
 
 - Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
 - Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.